اخبار الزمالكجول مصري

أحمد عيد يؤكد إنتقال لاعب الزمالك إلى الدورى السعودى

نشر لاعب الزمالك الأسبق أحمد عيد عبدالملك عبر صفحته الرسمية”فيسبوك” منشورًا يؤكد فيه إنتقال لاعب وسط الزمالك طارق حامد إلى صفوف نادى إتحاد جدة السعودى.

وكتب المعتزل حديثًا:”طارق حامد للاسف .. هو اما جدد اتعرض عليه مبلغ قليل بالنسبة للعقود في مصر وقيمته واتعرض عليه من بيراميدز ٢٠ مليون في السنة وعربية اخر موديل ب ٢ مليون ورفض لدرجة ان ترك الشيخ قاله انت مش طبيعي انك ترفض كدة واشتري حب الناس وجدد واتقاله هتاخد فلوس ٥ مليون في السنة من برة العقد وده طبعا محصلش ولا هيحصل ومفتحش بوقه لحد الان ولا اتمرد وبيموت نفسه لاخر نفس انا بقي بحكي القصة دي علشان طارق من حقه يطلع وياخد ملايين الملايين الي يستحقها .. انا متأكد الناس بتحب طارق ازاي وهو كله همه لو خرج حتي لو سنة حب الجماهير .. ده من طارق نفسه والله والكلام كله من اوله لاخره انا حضرته مكالمة بمكالمة.. انك تشوف لاعيب زي ده وتتمني يبقي في الفريق الي انت بتشجعه تبقي حاجة تفرح لاكن في الاخر هو كسب حب واحترام جماهير مصر كلها وجماهير الزمالك خصوصااً مع انه اققل واحد في لاعيبة الكورة بيتعامل مع السوشيال ..انا عن نفسي بتمناله كل التوفيق في الي جاي وبتمني الناس الي هتزعل علي انه ماشي تفتكر هو عمل ايه وكان راجل ازاي”.

وتتجه إدارة الأبيض إلى الموافقة على العرض المقدم للاعب وخصوصًا بعد المقدم المالى الكبير الذى يقدر ب2 مليون دولار للنادى لمدة موسم واحد.

وكان طارق حامد قد فاز مع الفريق بلقب بطولة الكونفدرالية الأفريقية هذا الموسم وتم إختياره كأفضل لاعب فى البطولة بناءًا على تصويت جماهير الزمالك.

الوسوم

مصطفي سيد

مصطفي سيد كاتب صحفي عملت فى الكثير من المواقع الاخبارية منها جورنالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *